Download Cała strona

Aktualnie online

Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 60,381
Najnowszy użytkownik: jakubmo

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Losowa fotografia

Zobacz inne oficjalne Supporty
Statystyki supportu
PHP-Fuson PL na Facebooku

RSS

Kodeks Postępowania dla Społeczności PHP-Fusion

Logo PHP-Fusion
  • Zweryfikowany przez: Sheldona i KEFFa
  • Zweryfikowany dnia: 15.06.2008, wtorek
  • Data publikacji: 15.06.2008, wtorek
  • Rewizja dokumentu #: Rev 2 Wersja 16
  • Polska wersja: Wooya; 23.07.2008
  • Poprawki i korekta: Milka; 26.07.2008
  • Doprecyzowanie: Pieka; 27.07.2008
  • Uaktualnienie: Jantom; 06.05.2009

Społeczność PHP-Fusion jest znana ze swej życzliwości i chęci niesienia pomocy. Aby utrzymać tą reputację oraz by móc reagować w przypadkach, gdy jest ona podważana, stworzyliśmy zbiór prostych reguł, które powinien przemyśleć i stosować każdy członek naszej społeczności.

Na każdym Oficjalnym Supporcie - czy to narodowym, czy też międzynarodowym - zasady te dotyczą wszystkich członków społeczności PHP-Fusion.

Pamiętaj, iż Grupa Wsparcia (Support Crew), Administratorzy oraz Moderatorzy są takimi samymi członkami naszej społeczności jak i Ty, z małym wyjątkiem, że dodatkowo oferują swoją pomoc w wolnym czasie. Szanuj to i bądź cierpliwy, nawet jeśli nie otrzymasz odpowiedzi na dręczące Cię problemy w trybie natychmiastowym. Pamiętaj, że oficjalne techniczne wsparcie dla PHP-Fusion jest dla Ciebie przywilejem, a nie prawem. Dzieje się tak zgodnie z licencją PHP-Fusion.

Wsparcia nie otrzymają strony/właściciele stron, które/którzy nie umieszczają w stopce informacji o prawach autorskich. Pomoc oparta jest na wzajemnym szacunku. Nie czujemy się zobligowani do wspierania kogokolwiek, kto nie respektuje naszego życzenia, odnośnie utrzymywania w stopce informacji o prawach autorskich.

Ponieważ PHP-Fusion v7 jest objęte prawami licencji AGPL, możemy żądać zachowania informacji o prawach autorskich i wybierać, komu chcemy udzielać oficjalnego wsparcia. Pomagać będziemy tym, którzy szanują ciężką pracę włożoną przez wielu z nas w stworzenie kolejnych wersji PHP-Fusion i utrzymają informacje o prawach autorskich w stopce.

Rejestracja na Oficjalnym Supporcie PHP-Fusion oraz/lub innych stronach opartych o PHP-Fusion jest równoznaczna z akceptacją niniejszego Kodeksu Postępowania (Code of Conduct = CoC) i Warunków Wsparcia (Terms of Services = ToS).

Zawartość

  1. Podstawowe obyczaje
    1. Dobre zachowanie
      Wysyłanie, przesyłanie, udostępnianie, przechowywanie lub czynienie dostępnym w jakikolwiek sposób materiałów, które uważamy za szkodliwe, groźne, obraźliwe, wulgarne, naruszające prywatność lub publiczne prawa, nawołujące do nienawiści etnicznej, zawierające treści pornograficzne albo rasistowsko-prowokacyjne, a także w jakikolwiek inny sposób naganne, jest niedozwolone na którymkolwiek Oficjalnym Supporcie. W żadnym wypadku nie będziemy tego tolerowali.
    2. Nielegalnie kopiowane materiały (piractwo)
      Udostępnianie jakiegokolwiek materiału objętego prawami autorskimi, takiego jak: oprogramowanie, muzyka, wideo, zdjęcia, itd., a także proszenie o jego udostępnienie jest surowo zabronione. Rozpowszechnianie kluczy rejestracyjnych lub programów, które pozwalają na użytkowanie innych programów bez konieczności rejestracji (cracki) jest niedozwolone. Zabrania się także udostępniania linków do stron, które zawierają takie treści. Publikowanie informacji z innych mediów, z wyjątkiem ogólnodostępnych, jest niedozwolone bez pisemnej zgody właściciela praw autorskich. Dyskusje na temat technologii i protokołów, takich jak BitTorrent, są dozwolone, póki nie poruszają tematu wymiany materiałów objętych prawami autorskimi. Technologia BitTorrent jest używana w wielu przypadkach do dystrybucji legalnych materiałów, takich jak projekty Open Source.
    3. Treści pornograficzne i prowokacyjne
      PHP-Fusion używane jest przez użytkowników w różnym wieku. Należy pamiętać, iż to, z czego korzystają ludzie w podobnym wieku lub tej samej płci, nie zawsze jest odpowiednie dla ludzi z różnych grup wiekowych lub różnych płci. Pornografia, seksualne poniżanie (sadomasochizm) oraz treści prowokacyjne będą niezwłocznie usuwane. Jeżeli istnieje potrzeba linkowania bądź zawierania takich treści, należy zamieścić odpowiednią informację na ten temat w poście.
    4. SPAM, zaawansowany marketing, dołączane linki, itp.
      Zabrania się promowania komercyjnych produktów lub usług. Niedozwolone jest także umieszczanie ukrytych reklam bez zgody administratora strony. Innym niechcianym informacjom, które kwalifikują się do kategorii SPAM, mówimy zdecydowane NIE! Umieszczanie linków, z których właściciel czerpie zyski, punkty bądź inne korzyści jest niedozwolone. Wyjątkiem jest umieszczenie tematu zawierającego takie treści w odpowiednim dziale i wyjaśnienie w sposób wyczerpujący, jakie korzyści ma z tego jego autor.
      Zastrzegamy sobie prawo do usuwania jakichkolwiek informacji, które mogą być interpretowane jako łamiące powyższe zasady.
      W żaden sposób nie tolerujemy powtarzających się reklam komercyjnych produktów lub usług bez pisemnej zgody administratora(ów) strony.
    5. Szacunek dla administratorów i moderatorów
      Administratorzy i moderatorzy są obecni na forum, aby utrzymywać porządek oraz zapobiegać złemu i niepożądanemu zachowaniu. W ich gestii leży również pomoc Tobie, a także całej społeczności Supportu. Każda jego uwaga, poprawka musi być przez Ciebie akceptowana natychmiastowo. Korekty dokonane przez administratora lub moderatora mogą być zmienione wyłącznie przez osobę, która je dokonała. Inny administrator lub moderator nie może podważać decyzji podjętych przez swoją koleżankę/swojego kolegę z ekipy bez wcześniejszego skonsultowania tego z nim.
    6. Skargi i zażalenia
      Jeżeli administrator lub moderator zablokował bądź edytował Twój post albo wątek bez uzasadnienia, skontaktuj się z nim w grzeczny sposób poprzez Prywatną Wiadomość (PW) z zapytaniem, dlaczego dana poprawka została dokonana. Jednakże pamiętaj, by dokładnie przeczytać niniejszy Kodeks Postępowania przed wysłaniem wiadomości do osoby, która zmodyfikowała Twój post lub wątek. Niestosowanie się do zasad wytyczonych w niniejszym dokumencie będzie karane ostrzeżeniami bądź banami.
      Wszelkie skargi na administratorów lub moderatorów nie powinny być poruszane na forum - sprawy te najlepiej załatwiać z zainteresowanym poprzez Prywatne Wiadomości (PW).
  2. Forum
    1. Szukanie na pierwszym planie
      Zanim zadasz na forum jakiekolwiek pytanie, powinieneś przeszukać zawartość forum. Nasza skarbnica wiedzy zawiera tysiące wątków, więc prawdopodobieństwo, że odpowiedź na dręczące Cię pytanie już się pojawiła, jest bardzo duże. Radzimy także przejrzeć nasze FAQ (Frequently Asked Questions = Najczęściej Zadawane Pytania) i artykuły oraz strony Wiki o PHP-Fusion.
    2. Precyzyjna nazwa tematu
      Wszystkie tytuły wątków powinny odzwierciedlać problem, który chcesz przedstawić. Zwiększa to Twoje szanse na uzyskanie szybkiej i konkretnej odpowiedzi, a także pozwala na zachowanie porządku na forum, które staje się przez to przejrzyste.
      Tutaj podajemy przykłady nazw tematów, które nie powinny być użyte: "Pomocy?", "Jak mogę to naprawić?", "To nie działa!!!", itd. Jeśli Twój wątek będzie nazwany w podobny sposób, może zostać z tego powodu usunięty.
      Tytuł Twojego wątku jest bardzo ważny, dlatego powinieneś mu poświęcić chwilę uwagi. Jeżeli nie opiszesz swojego problemu w nazwie tematu w wystarczająco klarowny sposób, nie oczekuj otrzymania konkretnej odpowiedzi od innych. Odpowiednie nazywanie wątków jest ważne nie tylko dla Ciebie, ale także dla innych, którzy szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
      Pamiętaj też o dodatkowych zasadach nazywania tematów obowiązujących w niektórych działach:
    3. Umieszczanie wątku we właściwym dziale
      Wszystkie wątki powinny być umieszczane we właściwym dziale. Trzymanie się tej zasady powoduje łatwiejsze przeglądanie i wyszukiwanie interesujących informacji. Należy także pamiętać, iż wszelkie problemy techniczne powinny być kierowane na forum, a nie do shoutboxa.
    4. Używanie właściwego języka
      Twoja forma wypowiedzi jest bardzo ważna. Wyraź to, co chcesz przekazać, bez nadmiernego używania dużych liter, zdań wykrzyknikowych lub języka używanego w SMS-ach (skróty). Przesadne używanie takich form językowych nie jest mile widziane na naszym forum. Pamiętaj, że jeden wątek jest w stanie pomóc setkom, o ile nie tysiącom użytkowników, jeżeli język w nim użyty jest zrozumiały dla ogółu. Ważne jest także to, aby porozumiewać się w języku narodowym obowiązującym na naszym Supporcie.
      Jeżeli będziesz przestrzegał powyższych zasad, to administratorzy i moderatorzy będą mieli więcej czasu, by odpowiedzieć na różne pytania, zamiast w kółko się powtarzać.
    5. Pisanie postów z sensem
      Ważne jest, by posty, które napisałeś w danym temacie bezpośrednio dotyczyły poruszanego w nim problemu. Wypowiedzi typu "Zgadzam się", "To jest do d...", itp. nie wnoszą nic nowego do wątku i nie są pomocne dla innych, dlatego wystrzegaj się ich. Nim dodasz swój post do tematu, przeczytaj go dwa razy i upewnij się, że odnosi się do wątku, w którym się wypowiadasz.
      Posty z podziękowaniami dla osób, które wniosły coś znaczącego do wątku są akceptowalne, jednakże nie ma potrzeby by 10 osób, lub więcej, powtarzało to samo. Warto także pamiętać, iż zbyt wiele postów niezwiązanych z tematem nie jest mile widzianych i powoduje to, że osoby szukające rozwiązania swojego problemu na forum, mają utrudnione zadanie, by znaleźć to, co ich interesuje.
    6. Dublowanie postów i "bumping"
      Dublowanie postów i tematów jest niechcianym zjawiskiem na naszym forum. Każdy wątek powinien być poruszony nie więcej niż raz. Jeżeli chciałbyś coś dodać do wątku, edytuj swój post. Jeśli Twój wątek przestał być aktywny i nie wniesiono do niego żadnych nowych informacji, a Ty chcesz go odświeżyć, napisz PW z prośbą o to do moderatora danego działu forum bądź administratora. Za wątek nieaktywny uważa się taki, w którym nowy post nie pojawił się od tygodnia (7 dni).
      Odświeżanie tematów leży tylko i wyłącznie w gestii moderatora, więc jeśli potrzebujesz odświeżyć temat ze względu na ważność problemu lub edycję posta, zwróć się z taką prośbą do niego.
    7. Wytyczne dla podpisów (sig)
      Rozmiar czcionki tekstu w Twoim podpisie (signature = sig = sygnatura = podpis) nie powinien być większy niż wielkość domyślnej czcionki dla forum. Używanie obrazków większych niż 468x60 pikseli (standardowy rozmiar banneru reklamowego) jest surowo zabronione. Wykorzystywanie animowanych obrazków (GIF, SWF) jest dozwolone przed uprzednim upewnieniem się, iż ich zawartość jest taktowna i nie odbiega od ogólnie przyjętych norm na forum. Administratorzy i moderatorzy mają prawo prosić Cię, abyś usunął cokolwiek ze swojej sygnatury lub mogą to zrobić osobiście, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Maksymalny rozmiar obrazka w sygnaturze nie powinien przekraczać 50kb. Niedozwolone jest także używanie więcej niż dwóch obrazków w sygnaturze. Maksymalna ilość tekstu w sygnaturze nie powinna przekraczać 4 linii. Punktem odniesienia będzie strona profilu użytkownika. Wszelkie linki zawarte w sygnaturze nie mogą być sprzeczne z punktami 1.1, 1.2, 1.3 i 1.4 tego dokumentu.
    8. Avatary
      Avatary (obrazki reprezentujące użytkownika), które są prowokujące, niezgodne z prawem, obelżywe, pobudzające do nienawiści, dokuczające komukolwiek, wulgarne, obsceniczne, oszukańcze, zaborcze, ukazujące przemoc, pornografię, zniewolenie, lub pobudzające do nienawiści etnicznej będą usuwane.
      Avatary, które są bardzo podobne do avatarów administratorów lub moderatorów będą także usuwane, bez wcześniejszego ostrzeżenia.
    9. Coś miłego na koniec
      Nie zapomnij o miłym słowie na sam koniec. Nie chodzi tylko o prawa autorskie, ale także o konkretne rozwiązania błędów. Ważne jest, by mieć wzgląd na rozwiązania godne uwagi i pozwalające na zamknięcie pewnych kwestii. Powoduje to, że życie staje się prostsze i łatwiejsze dla nas wszystkich.
    10. Oznaczanie postów jako pomocnych
      Autorzy tematów mogą oznaczać posty jako pomocne wtedy i tylko wtedy, gdy rozwiązanie w nim zawarte jest prawidłowe oraz mogą z niego skorzystać inni użytkownicy. Zabrania się oznaczać posty:
      • nie wnoszące nic do tematu,
      • zawierające błędne rozwiązanie,
      • zawierające rozwiązanie podane wcześniej przez innego użytkownika.
      Administratorzy i Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do odznaczania postów oznaczonych jako pomocne, a zarazem odejmowania punktów "Pomógł" (jeżeli dany post nie spełnia powyższych warunków).
  3. Ogólne zasady
    1. Konta użytkowników
      1. Zabrania się udostępniania kont innym osobom.
      2. Zabrania się posiadania więcej niż jedno konto.
      3. Serwis nie wymaga od użytkownika żadnych danych identyfikujących jego tożsamość typu adres zamieszkania, nazwisko itp.
      4. Wszystkie dane personalne użytkownika są traktowane poufnie, serwis nie zajmuje się handlem danymi.
      5. Jeśli zajdzie potrzeba, serwis pobiera informacje o użytkowniku wyłącznie w celach informacyjnych np. adres IP.
      6. Autorzy serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za utracone dane (konto).
    2. Pola w profilu użytkownika
      Pola w profilu użytkownika, które są opcjonalne, mogą pozostać puste, jeżeli użytkownik sobie tego życzy. Jeśli jednak uzupełnisz dane pola, sprawdź, czy informacje, które wpisałeś, są poprawne. Nie ma powodu, by w pola te wpisywać treści typu "N/D" (niedostępne), "Nie posiadam" itp.
    3. Konsekwencje łamania zasad
      Niedostosowanie się do powyższych zasad może spowodować trwałe wykluczenie ze społeczności Supportu (dożywotni ban). Dotyczy to także każdej strony, która powstała/może powstać w przyszłości, a znajduje się ona pod patronatem naszego Supportu.
      Łamanie wyżej wymienionych reguł będzie prowadziło do upomnień kierowanych pod Twoim adresem. Jeżeli nie dostosujesz się do tych upomnień, zostaniesz wykluczony (zbanowany = banned) na czas określony przez administratorów strony. Upomnienia mogą zostać nadesłane przez któregokolwiek z administratorów lub moderatorów przez system Prywatnych Wiadomości, e-mail lub jako odpowiedź na Twój post na forum.

Historia dokumentu

  • Starefossen - 06.10.2008 - First version
  • Sheldon - 06.30.2008 - Revised wording, spelling and grammatical errors
  • Starefossen - 07.05.2008 - Revised suggested changes
  • Starefossen - 07.14.2008 - Suggestion added to 1.3
  • Sheldon - 04.15.2008 - Changed document header and removed footer
  • Sheldon - 04.15.2008 - Document approved for publishing

Powered by PHP-Fusion copyright 2002 - 2008 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Copyright © 2005-2015 Ekipa PHP-Fusion.pl